Forløsning og hjertets glæde!

Jeg var taget til et evangelisk stævne i Horsens, som blev afholdt i Pinsekirken d. 7-9. februar 2014.
Her var David Hathaway og berettede om sit spændende liv sammen med Herren Jesus!
David Hathaway har evangeliseret i det daværende Sovjet Unionen gennem mange år, og han nåede at sprede budskabet om Jesus, og uddele Bibeler i landet gennem 60'erne, og han blev først sat i fængsel efter at have været aktiv i omkring 10 år, i begyndelsen af 70'erne.
Her fik han så en dom på 10 års fængsel, og det var egentlig her, at han virkelig lærte Herren at kende, og fik knækket sit eget Jeg, så det ikke længere kom til at stå i vejen for Herrens videre vilje med ham.
Han blev løsladt efter kun 1 års fængsel, og da var der ikke én af de 6000 fængselsceller, i det fængsel som han havde siddet i, som ikke også havde en bibel!
Han fortsatte efter sin løsladelse med at evangelisere i det daværende Sovjet Unionen, og det kommunistiske østeuropa, og har bragt evangeliet om Jesus ud til millioner af mennesker.

Efter mødet var der forbøn for enhver som havde behov for en berøring af Herren, og jeg gik frem med frimodighed, for jeg vidste dybt i mit indre, at her var måske mit livs chance for at få forløsning for min fastklemte rygmarvsnerve, som har plaget mig med smerter og balanceproblemer gennem 8 år.
Herren Jesus siger i sit ord: "Det ske dig som du tror," og sandelig, det skete, da han bad for mig mærkede jeg pludselig at nerven gled fri, og at en kraft begyndte at pulsere fra lænden og helt op imod hovedet.
Jeg kunne gå uden støtte fra den krøkstok, som jeg har været så afhængig af gennem de seneste 8 år, og jeg har ikke brugt krøkstokken siden, nu i mere end en måned!
Jeg har heller ikke haft smerter i lænden ved rygmarven siden, så jeg er Herren Jesus så inderlig dybt taknemmelig, og lovpriser ham hver eneste dag, for al hans nåde imod mig!
Jeg kan også gå i langt mere normalt tempo nu, selv om det kræver noget tids genoptræning, at komme op på at gå lange afstande, men foreløbig omkring 400 meter i ét stræk, inden jeg har behov for ca. 1 minut's pause.
Det handler naturligvis også noget om, hvilken tilstand min kondi er i, for den skal naturligvis også genoptrænes og blive klar til det nye liv, som pludselig åbner sig!

Hvor er det vidunderfuldt at erfare, at den samme kraft som virkede i Herren Jesus, da han var her på jorden, virker den dag i dag, når blot vi tror på ham, at han er "vejen, sandheden og livet"!

<

 

Når man erfarer så stor en nåde, som jeg her har erfaret, så må man også være forberedt på, at Djævelen vil gøre alt for at stjæle ens glæde, på alle "tænkelige" og "utænkelige" måder.
Her gælder det om at stå fast i tro med udholdenhed, og stå ham imod, og vedblive med at prise Gud, for hans store nådegave som er mig givet, og som han ikke fortryder, men som er min for altid!

Tilbage til min side om Jesus